Υπάρχουν σημεία της αυλής του Δ.Σ. Μαυροθάλασσας όπου για ποικίλους λόγους είναι ανεκμετάλλευτοι ή αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα και χρήζουν ανάπλαση. Ο σχεδιασμός του χώρου της αυλής θα πρέπει να ικανοποιεί τις ανάγκες των χρηστών του. Η διερεύνηση των απόψεων των χρηστών της αυλής (μέσω ερωτηματολογίων υπό τη μορφή συνεντεύξεων) μπορεί να παράγει χρήσιμες πληροφορίες οι οποίες μπορούν να ενημερώσουν την Δ/ντρια και το Σύλλογο Διδασκόντων του Δ.Σ. Μαυροθάλασσας στο στάδιο του σχεδιασμού και να αξιοποιηθούν.

Οι μικροί τοπογράφοι, μαθητές της Ε1 και Ε2 τάξης, απο αρχές της χρονιάς στα πλαίσια της Σχολικής Δραστηριότητας με θέμα «Οι μικροί τοπογράφοι μετρούν, σχεδιάζουν, μελετούν και προτείνουν τρόπο ανάπλασης του αύλειου χώρου του Δημοτικού Σχολείου Μαυροθάλασσας» με επιβλέποντες την εκπαιδευτικό πληροφορικής Γκουτουλούδη Μαρία και τους δασκάλους τους Καραλή Αντωνία και Σπαντζιάρη Χρήστο, καλούνται να βοηθήσουν στη λήψη απόφασης για την ανάπλαση του αύλειου χώρου του Δ.Σ. Μαυροθάλασσας για να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο και λειτουργικό χώρο αναψυχής, ποικίλων δραστηριοτήτων και αθλοπαιδιών. Με την σχολική δραστηριότητα αυτή λοιπόν επιδιώκεται η εμπλοκή με ενεργή συμμετοχή των μαθητών στη επίλυση ενός πραγματικού προβλήματος που τους αφορά.

Τα βήματα που ακολουθήθηκαν για την δημιουργία της πρότασης είναι:

  1. Έγκριση της Δ/ντριας κ. Λογοθέτη Μαρία για την μελέτη για την δημιουργία πρότασης διαμόρφωσης της αυλής από τους μαθητές Ε1 κ Ε2 τάξης.
  2. Καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης του αύλειου χώρου σε ενα πρόχειρο τοπογραφικό διάγραμμα (κροκί). Οι μαθητές σε ομάδες των ατόμων με ρόλο ο καθένας τους ξεχωριστό (Προϊστάμενος, Γραφέας, Παρατηρητής και Στοχοφόρος) μετρούν με μετροταινία όλη την αυλή του σχολείου κρατώντας σημειώσεις των μετρήσεών τους σε ένα πρόχειρο διάγραμμα.
    20160305_22035620160308_121555DSC01625DSC01631
  3. Διερεύνηση απόψεων(ερωτηματολόγιο) των μαθητών και των δασκάλων σχετικά με την διαμόρφωση του αύλειου χωρου.  Οι Μικροί Τοπογράφοι σκέφτονται ερωτήσεις και προτεινόμενα επιδαπέδια παιχνίδια για τους χρήστες της αυλής (μαθητές και δασκάλους) και δημιουργούν με την βοήθεια της εκπαιδευτικού πληροφορικής δύο ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια, ένα για τους μαθητές και ένα για τους δασκάλους. Το ερωτηματολόγιο συμπλήρωσαν σε ώρες μαθήματος πληροφορικής όλοι οι μαθητές του σχολείου. Για τις μικρές τάξεις, Α και Β, οι Μικροί Τοπογράφοι μπήκαν στον ρόλο του δημοσιογράφου: εκτύπωσαν το ερωτηματολόγιο και τα προτεινόμενα επιδαπέδια παιχνίδια σε χαρτί, επισκέφτηκαν τις τάξεις της Α και Β δημοτικού, πήραν συνέντευξη ένα-ένα τους μαθητές συμπληρώνοντας το έντυπο για κάθε έναν απο αυτούς. Στη συνέχεια αφού συγκέντρωσαν τις απαντήσεις τους απάντησαν για λογαριασμό τους το ερωτηματολόγιο ηλεκτρονικά σε ώρες μαθήματος πληροφορικής. Παράλληλα το 2ο ερωτηματολόγιο συμπληρώνουν ηλεκτρονικά και οι δάσκαλοι.
    Ερωτηματολόγιο για τη διερευνηση απόψεων των μαθητών Δ.Σ. Μαυροθάλασσας για τη διαμόρφωση της αυλής του σχολείου
    Ερωτηματολόγιο για την διερεύνηση απόψεων δασκάλων Δ.Σ. Μαυροθάλασσας για τη διαμόρφωση της αυλής του σχολείου
    OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  4. Επεξεργασία απαντήσεων / απόψεων των 144 μαθητών του σχολείου και δημιουργία γραφημάτων στατιστικών στοιχείων και μελέτη αυτών για την δημιουργία συμπερασμάτων για την κοινή γνώμη των μαθητών για την διαμόρφωση της αυλής. Οι Μικροί Τοπογράφοι μελετούν τις απαντήσεις των ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων τους και βγάζουν συμπεράσματα για τις προτιμήσεις των χρηστών της αυλής. Τα στατιστικά αυτά διαμορφώνουν κατάλληλα και τα παρουσιάζουν αργότερα σε όλη τη σχολική κοινότητα.
  5. Δημιουργία ψηφιακού τοπογραφικού διαγράμματος της αυλής του σχολείου. Οι Μικροί Τοπογράφοι με την βοήθεια της εκπαιδευτικού πληροφορικής μεταφέρουν την πληροφορία που δημιούργησαν με τις μετρήσεις τους σε ένα χαρτί για τον χώρο του σχολείου σε ψηφιακό σχέδιο (τοπογραφικό διάγραμμα) στον υπολογιστή. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε το ελεύθερο λογισμικό QGIS.
    image1
  6. Πρόταση επι χάρτου για το τι και που στην αυλή θέλουν οι μαθητές να δημιουργηθεί (γήπεδο ποδοσφαίρου, μπάσκετ, βόλει, σκάκι, φιδάκι, twister κ.λ.π). Αφού οι Μικροί Τοπογράφοι ξέρουν πλέον τι θέλουν οι χρήστες της αυλής και έχουν μετρήσει και υπολογίσει τον χώρο της αυλής τώρα καλούνται να πάρουν απόφαση για το ποιο επιδαπέδιο παιχνίδι ή αισθητική παρέμβαση να γίνει που (σε ποιο σημείο της αυλής).
    20160323_121347
  7. Δημιουργία τεκμηριωμένης σχεδιαστικής πρότασης προς την Δ/ντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων. Οι Μικροί Τοπογράφοι σε ώρες μαθήματος πληροφορικής δημιουργούν έγγραφο κειμένου για την πρόταση που θα καταθέσουν στην Δ/ντρια και στον Σύλλογο Διδασκόντων για την διαμόρφωση της αυλής.
    Σχεδιαστική Πρόταση των μαθητών για την διαμόρφωση της αυλής
  8. Παρουσίαση της εργασίας και της πρότασης σε όλη την σχολική κοινότητα (μαθητές, δασκάλους και Δ/ντρια). Οι Μικροί Τοπογράφοι σε ώρες μαθήματος πληροφορικής δημιουργούν παρουσιάσεις όλης της εργασίας (μετρήσεις, διερεύνηση απόψεων,προτάσεις) καθώς επίσης πληροφορίες για τα προτεινόμενα επιδαπέδια παιχνίδια και αισθητικών παρεμβάσεων. Τις παρουσιάσεις αυτές οι Μικροί Τοπογράφοι παρουσίασαν με μεγάλη επιτυχία στους μαθητές και δασκάλους του σχολείου στις 8-4-2016 και πραγματικά ξεσήκωσαν την σχολική κοινότητα να συμβάλλουν στην ανάπλαση της αυλής.

[embeddoc url=»http://dim-mavroth.ser.sch.gr/wp-content/uploads/2016/05/Οι-μικροί-τοπογράφοι-διερευνούν-απόψεις.pdf» height=»300px» download=»all»]

[embeddoc url=»http://dim-mavroth.ser.sch.gr/wp-content/uploads/2016/05/Οι-μικροί-τοπογράφοι-σχεδιάζουν-1.pdf» height=»300px» download=»all»]

[embeddoc url=»http://dim-mavroth.ser.sch.gr/wp-content/uploads/2016/05/Οι-μικροί-τοπογράφοι-προτείνουν.pdf» height=»300px» download=»all»]

 

Παρουσιάσεις των επιδαπέδιων παιχνιδιών:
target ball
midline Jump
κουτσό σαλιγκάρι
κουτσό απλό
Σκάκι
Twister
Φιδάκι-Ηλιακό Ρολόι
Πατητό

 

Μετά τις διακοπές του Πάσχα, ομάδες μαθητών με τους δασκάλους τους δημιουργούν επιδαπέδια παιχνίδια στην αυλή του σχολείου. Οι εργασίες αυτές θα παρουσιαστούν σε επόμενο άρθρο.