(μέσα από την ιστοσελίδα του Μουσείου Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, οι μαθητές γίνονται ερευνητές και γνωρίζουν καλύτερα τις πρώτες δεκαετίες της ιστορίας του ελληνικού κράτους)
Οι μαθητές επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Μουσείου Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών:
http://dl116.madgik.di.uoa.gr/museum/stories
Στόχος της δράσης είναι ο ψηφιακός αλφαβητισμός των μαθητών (δεξιότητες περιήγησης, εύρεσης και αξιολόγησης πληροφοριών) αλλά και η απόκτηση γνώσεων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του Πανεπιστημίου (1837)
Ζητούμε από τους μαθητές μας να περιηγηθούν στην ιστοσελίδα του Μουσείου και να απαντήσουν στα ακόλουθα ερωτήματα. «Νικητής» είναι ο μαθητής ή η μαθήτρια που μπόρεσε να απαντήσει σωστά στα περισσότερα ερωτήματα. Στην πραγματικότητα προτείνουμε στους μαθητές μας ένα παιχνίδι γνώσεων που σχετίζεται με την ικανότητά τους να βρίσκουν πληροφορίες και να τις αξιολογούν.
• Τι μπορούσε να σπουδάσει κανείς στο νεοσύστατο Πανεπιστήμιο της Αθήνας το 1840;
• Πώς ήταν τα πρώτα διδακτικά συγγράμματα;
• Πώς έμοιαζε η νέα πρωτεύουσα;
• Πώς να ήταν η ζωή ενός νέου της εποχής;
• Σε ποιο φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης δημοσιεύθηκε η Σύσταση του Πανεπιστημίου;
• Πώς ονομαζόταν το πανεπιστήμιο τότε;
• Ποιοι ζωγράφοι δημιούργησαν το λάβαρο του Πανεπιστημίου το 1887, με αφορμή τη συμπλήρωση των 50 ετών λειτουργίας του;
• Πόσοι ήταν εγγεγραμμένοι στο πρώτο μητρώο του;
• Τι ήταν ο Παύλος Καλλιγάς;
• Ποιο εγχειρίδιο φαρμακολογίας χρησιμοποιούνταν στην Ιατρική Σχολή;
• Ποια εργαλεία χρησιμοποιούνταν στο οδοντιατρικό εργαστήριο;
• Τι δίδασκε ο Θεόδωρος Ορφανίδης και σε ποια σχολή;
• Ποιος ήταν ο πρώτος καθηγητής φιλοσοφίας;
Οι μαθητές μπορούν με τη βοήθεια των γονιών τους να κατεβάσουν από το Google Play Store την εφαρμογή για κινητές συσκευές Android «Τι να σπουδάσω;» (ή “What should I study” για την αγγλική έκδοση). Η εφαρμογή ξενάγησης στο Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών μας μεταφέρει πίσω στις αρχές του 19ου αιώνα, στο νεοσύστατο Πανεπιστήμιο που στεγάστηκε, κατά τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του, στο κτίριο που τώρα βρίσκεται το Μουσείο. Ένας νέος της εποχής, ο Εμμανουήλ, μας ξεναγεί στο κτίριο και μας παρουσιάζει σημαντικά αντικείμενα της εποχής.
Πώς έμοιαζε η νέα πρωτεύουσα; Πώς να ήταν η ζωή ενός νέου της εποχής; Και με ποιο τρόπο, τέλος πάντων, αυτός ο Εμμανουήλ, θα καταφέρει άραγε να γράψει το όνομά του στο πρώτο Μητρώο των φοιτητών του πρώτου πανεπιστημίου; Οι μαθητές μελετούν κάποιες ιστοσελίδες για την Αθήνα την εποχή του Όθωνα και γράφουν ένα σύντομο κείμενο στο οποίο περιγράφουν μια ημέρα του Εμμανουήλ στην Αθήνα της εποχής. Ποια μέρη μπορούσε να επισκεφτεί και πού θα μπορούσε να διασκεδάσει;

Η Αθήνα του Όθωνα, του Τσίλερ και της μόνιμης σκόνης.. Βόλτα στην άγνωστη Αθήνα του 19ου αιώνα


Η ΑΘΗΝΑ ΕΠΙ ΟΘΩΝΟΣ
https://www.iefimerida.gr/news/68292/%CE%B5%CE%B3%CE%B9%CE%BD%CE%B5-%CF%83%CE%B1%CE%BD-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%BF-1834-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B5%CF%8D%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1%CF%82
https://www.lifo.gr/articles/archaeology_articles/261097/athina-185-xronia-proteyoysa-1i-dekemvrioy-1834-1i-dekemvrioy-2019
https://www.kathimerini.gr/985333/gallery/epikairothta/ellada/san-shmera-to-1834-h-a8hna-egine-prwteyoysa-ths-elladas-fwtografies–vinteo

Πως η Αθήνα από ένα μικρό χωριό 7.000 κατοίκων έγινε η πρωτεύουσα της Ελλάδας


Σήμερα η ονομασία του πανεπιστημίου έχει αλλάξει. Ονομάζεται Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Ζητούμε από τους μαθητές να κάνουν μια έρευνα στο διαδίκτυο και να βρουν πότε και γιατί έγινε αυτή η αλλαγή (μπορούμε να τους βοηθήσουμε δίνοντάς τους μόνο το όνομα Ιωάννης Δόμπολης)

Αφήστε σχόλιο